loading...
غولهای کاتالان

کارلس پویول اذعان می کند که قدرت بازیکنان بارسلونا از وحدت آنها نشات می گیرد. کارلس پویول کاپیتان سابق بارسلونا در مصاحبه با El País در خصوص ال کلاسیکو، زندگی اش پس از خداحافظی از فوتبال و هم تیمی اش جرارد پیکه صحبت کرد

آیا انتظار چنین پیروزی راحتی برای بارسلونا در ال کلاسیکو را داشتید؟

نه، من به تیم ایمان داشتم، اما بازی کردن و پیروزی در برنابئو کار بسیار دشواری است. بارسلونا تیم برتر زمین بود.

لوییز انریکه راهی برای مدیریت غرور مسی، نیمار و سوارز پیدا کرده است؟

نه فقط مهاجمان، بلکه آندرس اینیستا و پیش از آن ژاوی. بارسلونا در هر پستی چند بازیکن بزرگ دارد. سبک بازی آنها بسیار جذاب و تماشایی است و قدرت تیم از وحدت بازیکنان نشات می گیرد. سه مهاجم تیم، پسرهای خوبی هستند و برای تیم فداکاری می کنند. این نکته کلیدی است. غرور موجب سقوط بسیاری از تیم های خوب شده است. هر بازیکنی باید بداند چه وظیفه ای دارد و جاه طلب باشد، زیرا اگر پیروزی احساس خوبی داشته باشد، پیروزی مجدد حتی احساس بهتری به شما می دهد.

آیا شما می توانید توهین به جرارد پیکه را درک کنید؟

نه، او یک بازیکن کلیدی برای اسپانیاست و همیشه در صف اول حضور در بازی های ملی بوده است. کسانی که او را هو می کنند، اشتباه می کنند، هر چند شما باید به نظرات مردم احترام بگذارید. هیچ کس نمی تواند در مورد تعهد بازیکنان کاتالان به تیم ملی اسپانیا تردید داشته باشد. ما همواره همه چیزمان را برای تیم ملی می دهیم.

اسپانیا به مسیر درست در زمین مسابقه بازگشته است؟

آنها ذهنیت بسیار خوبی به من می دهند. نسل جدیدی در راه هستند و بازیکنانی که مدتی مدید در فرم خوبی به سر می بردند حضور دارند. انتظارات از تیم بسیار بالاست، زیرا پیش از این به هر چیزی که می خواستیم دست یافتیم، اما این تیم قادر به تکرار موفقیت ها است.

شما این فرصت را داشتید که پس از آندونی زوبی زارتا به عنوان مدیر ورزشی بارسلونا انتخاب شوید و این پست را رد کردید. همچنین به شما پیشنهاد دستیاری روبرتو مانچینی در اینتر شد؟

من پیشنهاداتی داشتم، که از آن شگفت زده شدم و موجب شد به خودم افتخار کنم. اما زمانی که شما از فوتبال بازی کردن دست می کشید، نیاز به آرامش دارید. من از زوبی زارتا و باشگاه بسیار سپاسگزارم. من تصور می کنم گرفتن این پست در بارسا برای من بسیار زود بود. من می خواستم همچون پائولو مالدینی تا 40 یا 41 سالگی بازی کنم، اما زانویم این اجازه را به من نداد.

اکنون با ایوان دلاپنیا و رامون سوسترس مشغول به کار هستیم. ایوان عاشق فوتبال است و علاقه مند به کشف استعدادهای جدید است. او تمام وقتش را در روز صرف مشاهده بازیکنان می کند و زمانی که نیمار و کوتینیو هر دو 14 ساله بودند، در خصوص آنها با من صحبت کرده بود. رامون نیز یک دوست بسیار نزدیک است و مسئول همه کارهای قانونی، قراردادی و مالی است.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1813
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 62
  • آی پی دیروز : 70
  • بازدید امروز : 69
  • باردید دیروز : 165
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 234
  • بازدید ماه : 234
  • بازدید سال : 38,204
  • بازدید کلی : 169,774