loading...
غولهای کاتالان

اينيستا، رافينيا، سرخى روبرتو، مسى، توران و آلكس ويدال بازيكنان مصدوم بارسلونا در حال حاضر هستند كه لوئيز انريكه آنها را در بازى هاى پيش رو در اختيار ندارد. به همين دليل ثبات مورد نياز در بارسلونا ديده نمى شود و اين تيم به خصوص در خط دفاعى آسيب پذير به نظر مى رسد.

در پانزده بازى فصل جارى نيز اين تيم تنها در سه بازى موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود شده كه براى تيمى مدعى نظير بارسلونا چندان آمارى خوشايند محسوب نمى گردد. خاوير ماسكرانو يكى از بازيكنانى است كه عدم حضور آن به قيمت كاهش ثبات در عملكرد دفاعى بارسلونا مواجه شده است، در حقيقت اين ستاره آرژانتينى در دوران فوتبالى خود تنها پانزده بازى را به دليل مصدميت از دست داده كه با توجه به سن و سال او آمارى فوق العاده به نظر مى رسد، با اين وجود به نظر مى رسد كه ماسكرانو چندان لذتى از بازى فوتبال نمى برد:

من از فوتبال رنج مى برم و اين بازى براى من لذت بخش نيست. من بازيكنى نيستم كه به فوتبال به عنوان يك سرگرمى نگاه كنم، نود دقيقه حضور در ميدان همانند رنجى بزرگ براى من است، چون در اين زمان من مى بايست به طور كامل تمركز نمايم و مجاز به مرتكب شدن اشتباهى نيستم. البته من علاوه بر تمركز بر كار خود مى بايست بر عملكرد هم تيمى هاى خود نيز نمركز داشته باشم. من فكر مى كنم كه بازيكنانى با كاراكترهايى نظير من نمى توانند از فوتبال هرگز لذت برند.

ماسكرانو با تغيير پست بازى خود از هافبك دفاعى به دفاع ميانى،‌ نقشى تعيين كننده در موفقيت هاى پنج سال اخير بارسلونا داشته است، البته در اين اواخر وى توانسته بار ديگر به پست مورد علاقه خود در ميانه ميدان بازگردد، بعد از اينكه خلايى در ميانه ميدان بارسلونا پيدا شده است. ماسكرانو در اين زمينه مدعى شده:"اگر من در بارسلونا به پست دفاع ميانى منتقل نمى گشتم، امكان داشت در ليست مازاد تيم قرار گيرم، من در اوايل حضور در بارسلونا متوجه شدم كه بازى در پست هافبك ميانى اين تيم غير ممكن است. من قرار گرفتن در پست هافبك ميانى را پاداشى براى خود مى دانم."

مى توان مدعى شد كه ماسكرانو بدون حاشيه سازى خود را قربانى تيم نموده است، با وجود سرخيو بوكتس وى شانسى براى حضور در مركز ميدان نداشته است، اما وى با انتقال به خط دفاعى خود را در اين اواخر به بخشى غير قابل چشم پوشى در تركيب بارسلونا بدل نمايد. در حالى كه بازيكنانى نظير مسى، سوارز و نيمار در خط حمله با حركات اعجاب انگيز خود به جذابيت بارسلونا افزوده اند، اما ماسكرانو با عملكردى قابل قبول و مسئوليت پذير در خط دفاعى، همواره در تلاش براى حفظ ساختار دفاعى تيم بوده است.

اينكه عملكرد ماسكرانو چندان مورد توجه قرار نمى گيرد، براى وى چندان مشكل برانگيز نيست، وى در اين باره مى گويد:"در حقيقت من از شريطى كه فوتبال براى من به وجود آورده عصبانى هستم، من از مشهور شدن چندن راضى نيستم، حتى اگر تنها بخشى از يك تيم موفق باشم. من از اينكه نمى توانم به راحتى با فرزاندم بيرون روم، لذت نمى برم و همچنين از اينكه مجبورم بيشتر در خانه بمانم بسيار ناراضى هستم." ماسكرانو بيش از چهره شدن در مطبوعات بر مسائل مهمترى در فوتبال متمركز شده است، موضوعى كه در فوتبال امروزى به ندرت به چشم مى خورد.

ماسكرانو همچنين كتابى با عنوان“The 15 Steps of Leadership”(پانزده مرحله رهبرى) منتشر نموده، با اين وجود وى با نحوه زندگى بازيكنان فوتبال مدرن فاصله زيادى دارد،‌ ماسكرانو خود درباره اين مى گويد:"در واقع من از هيچ مد خاصى پيروى نمى نمايم، من تنها به خود فوتبال علاقه مند هستم و حواشى آن چندان براى من توجه برانگيز نيست." اين ستاره آرژانتينى كه تنها به دنبال فوتبال بوده و همواره با تلاش و تعصب خاصى براى تيم خود به ميدان مى رود،‌ مطرح شدن خود در فوتبال را مديون رافائل بنتيز سرمربى خود در ليورپول مى داند، بعد از اينكه وى در وستهام دوران بسيار سختى را تجربه نموده بود:"من شرايط خود را مديون بنيتز هستم، وى تاثير بسيار زيادى در دوران فوتبال من داشته است."

در ادامه فصل وظيفه سنگينى بر عهده ماسكرانو قرار دارد و لوئيز انريكه نيز در تاكتيك هاى دفاعى خود حساب ويژه اى بر روى اين ستاره آرژانتينى باز نموده است، چون وى با تمركز، تعصب و غيرتى كه از خود در زمين نشان مى دهد، يكى از معتمدترين بازيكن آبى انارى ها محسوب مى گردد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1813
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 115
  • آی پی دیروز : 158
  • بازدید امروز : 153
  • باردید دیروز : 517
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,565
  • بازدید ماه : 1,565
  • بازدید سال : 39,535
  • بازدید کلی : 171,105