loading...
غولهای کاتالان

مارك تراشتگن در فصل گذشته عملكرد قابل قبولى از خود نشان داد و سبب شده بود كه همگان وى را به عنوان سنگربان اصلى بارسا در فصل جدبد بدانند، اما عملكرد وى در دو بازى اخير ترديدها در اين زمينه را افزايش داده است ...

"تراشتگن در ميهن خود امتحان دكترا را پاس نمود" تيترى بود كه روزنامه اسپانيايى Marca بعد از بازى بارسلونا مقابل بايرن مونيخ در ديدار برگشت از مرحله نيمه نهايى ليگ قهرمانان فصل گذشته در تمجيد از سنگربان آلمانى بارسلونا انتخاب نموده بود. چنين تمجيدى با توجه به اينكه Marca روزنامه اى نزديك به باشگاه رئال مادريد است، ابعاد ويژه اى پيدا مى نمايد.

AS ديگر روزنامه اسپانيايى نيز بعد از اينكه بارسلونا توانست به عنوان فاتح ليگ قهرمانان اروپا با نتيجه عجيب 5:4 در ديدارى فراموش نشدنى سوپر كاپ اروپا از سد سويا قهرمان يورو ليگ بگذرد، در خصوص عملكرد مارك تراشتگن در اين بازى نوشت: "در هيچ يك از گل ها نمى توان تراشتگن را مقصر اصلى دانست، اما وى نيز در هيچ كدام از گل ها موفق به جلوگيرى از باز شدن دروازه بارسلونا نشد"، تنها چند روز بعد از اين ديدار بارسلونا در ديدار رفت از سوپر كاپ اسپانيا چهار گل ديگر دريافت نمود، اما چون در اين ديدار مقابل اتلتيكو بيلبائو بارسلونا ديگر نتواست گل هاى خورده را جبران نمايد، اين بازى به شكستى بزرگ براى كاتالان ها بدل گرديد.

چنين شكستى انتقاداتى را نيز براى مارك تراشتگن به همراه داشته است، چون گل اول اتلتيكو بيلبائو به دليل اشتباه فاحش اين سنگربان آلمانى به ثمر رسيد. با وجود اينكه دفاع بارسلونا نيز در اين ديدار چندان عملكرد درخشان و قابل قبولى نداشت، اما در مطبوعات اسپانيايى به صورت بى رحمانه اى تراشتگن را به عنوان مقصر اصلى اين شكست سنگين قلمداد نموده اند.

در فصل گذشته مارك تراشتگن دو مرتبه توانست با فتح ليگ قهرمانان اروپا و كوپا دل رى قهرمانى در رقابتى را در اولين فصل حضور خود در بارسلونا تجربه نمايد، اما در لاليگا تجربه او در فصل گذشته تنها محدود به حضور بر روى نيمكت ذخيره ها مى شود و از سوى لوئيز انريكه سرمربى بارسا هيچ گونه فرصتى به تراشتگن كه در تابستان 2014 به مبلغ دوازده ميليون يورو از مونشن گلادباخ خريدارى شده بود، براى محافظت از دروازه بارسا در ديدارهاى لاليگا در نظر گرفته نشد، چون اين سرمربى اسپانيايى در بازى هاى لاليگاى فصل گذشته براى محافظت از دروازه بارسا به كلوديو براووى شيليايى اعتماد نمود.

ادامه چنين وضعيتى براى تراشتگن جوان در فصل جديد با وجود كسب دو قهرمانى هرگز قابل قبول نبوده و به همين دليل وى براى انجام تمرينات بيشتر تعطيلات تابستانى خود را به يازده رو كاهش داده و بارسلونا بازگشته است، وى در اين زمينه گفت: "من اميدوارم كه بتوانم به عنوان بازيكن شماره يك در همه رقابت ها به تركيب اصلى راه يابم." در همين زمان براوو رقيب اصلى تراشتگن با تيم ملى شيلى توانست رقابت هاى كوپا آمريكا را فتح نمايد و وى هرگز نگران به خطر افتادن جايگاه خود در بارسلونا نيست، براوو در اين زمينه به راديويى محلى در كشور شيلى گفته است: "اگر حضور تراشتگن براى من ايجاد نگرانى مى نمود، من با اولين پرواز ممكن بسيار زودتر از موعد به بارسلونا باز مى گشتم"

با اين وجود عملكرد مارك تراشتگن در فصل گذشته با تمجيدهاى فراوانى روبرو بوده است، براى نمونه ليونل مسى فوق ستاره بارسا از اين سنگربان جوان آلمانى به عنوان "سنگربانى فوق العاده" نام برده و ژاوى اسطور باشگاه نيز تراشتگن را "مردى براى پانزده سال آينده بارسا" دانسته است. باستين شواين اشتايگر كاپيتان مانشافت نيز با ارسال پيامى عملكرد تراشتگن را به وى تبريك نمود:"با 23 سال سن در چنين سطح بالايى بازى نمودن فوق العاده است، او از توانايى ها غير قابل باورى برخوردار است"

پيام تبريك شواين اشتايگر براى تراشتگن در شبى منتشر شد كه تراشتگن به نقل از Marca موفق به كسب "مدرك دكترا" شد،‌ در شبى كه بايرن مونيخ مى بايست براى رسيدن به فينال برلين در بازى برگشت از مرحله نيمه نهايى شكست 0:3 در بازى رفت را در استاديوم خانگى آليانس آره نا جبران مى نمود. بارسا اين بازى را با حساب 2:3 واگذار نمود، اما تراشتگن در چندين صحنه واكنش هايى فوق العاده از خود به نمايش گذاشت و در نهايت نيز وى توانست با بارسلونا در فينال برلين از سد يوونتوس عبور نمايد و به فتح ليگ قهرمانان اروپا دست يابد. چنين موفقيتى اما براى حضور وى در لاليگا هرگز كافى به نظر نمى رسد.

اووه كمپ مربى دروازه بان هاى مونشن گلادباخ كه سال ها تراشتگن را تمرين داده است، از قابليت هاى فوتبالى وى مطمئن به نظر مى رسد: "دروازه بانى دو پا نظير مارك در فوتبال دنيا بى نظير است، او سنگربانى مدرن محسوب مى گردد و حتى مدرن تر از مانوئل نوير است"، اما چنين ديدى تهاجمى و مدرن از پست دروازه بانى مى تواند با ريسك بسيار زيادى همراه است و مى توان همانند بازى مقابل اتلتيكو بيلبائو به مشكلى بزرگ بدل گردد.

ايوان كاستلو كارشناس فوتبال اسپانيا از Eurosport در اين زمينه معتقد است: "براوو سنگربانى كلاسيك محسوب مى شود و به نظر در فوتبال اسپانيا طرفداران بيشترى دارد، از طرفى تراشتگن بر خلاف براوو از اعتماد چندان زيادى برخوردار نيست" وى همچنين در زمينه بازى برگشت سوپر كاپ اسپانيا معتقد است: "بعد از دريافت هشت گل در دو بازى به نظر نمى توان اطمينان داشت كه به تراشتگن براى بازى برگشت براى قرار گرفتن در تركيب اصلى اعتماد شود"

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1813
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 11
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 42
  • آی پی دیروز : 110
  • بازدید امروز : 48
  • باردید دیروز : 161
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 699
  • بازدید ماه : 699
  • بازدید سال : 38,669
  • بازدید کلی : 170,239