loading...
غولهای کاتالان

باشگاه فوتبال بارسلونا این روزها پس از رهایی از محرومیت فیفا سخت به دنبال تقویت تیم و به خدمت گیری بازیكنان تازه است. نام های زیادی در بازار زمستانی مطرح شده اند. پل پوگبا، پائولو دیبالا، لروی سانه، ایمریك لاپورته، ماركووینوس از جمله مطرح ترین بازیكنان فعلی دنیای فوتبال هستند. اما رویای جذب این بازیكنان تا چه اندازه واقعیت دارد؟  

پست دفاع مركزی

در حال حاضر بازیكنانی نظیر پیكه، ماسكرانو، بارترا، متیو و فرمائلن در این پست حضور دارند. در صورتیكه بارسلونا بخواهد یكی از گزینه های دفاعی جوان را جذب كند حداقل یكی از این بازیكنان باید از تیم جدا شوند كه به نظر می رسد در این بین احتمال جدایی ژرمی متیو و مارك بارترا بیش از سایرین باشد.

جدا از اینكه حضور این مدافعان نیمكت شلوغی را برای بارسلونا فراهم می كند، باید این نكته را در نظر گرفت كه بارسلونا برای جذب بازیكن جدید و رعایت فیر پلی مالی باید بازیكنانی را نیز بفروش برساند تا هم دستمزدهای كمتری را به بازیكنان پرداخت كند و هم از فروش بازیكنان خود بودجه خریدش را افزایش دهد. جذب مدافعی همانند لاپورته (بیلبائو) ، استونز (اورتون) و ماركووینوس (پی اس جی) حداقل ٥٠ میلیون یورو برای بارسلونا هزینه خواهد داشت.

پست دفاع كناری

بارسلونا پیش از شروع محرومیت خود داگلاس پریرا را برای جانشینی آلوز جذب كرد اما مسئولان و اعضای كادر فنی پس از این مدت یك سال و نیمه دریافته اند كه داگلاس نمی تواند گزینه مطلوبی برای پست دفاع راست باشد. در تابستان امسال مسئولان باشگاه سرانجام الكیس ویدال را كه سابقه ی حضور در تیم های پایه بارسلونا را داشت از سویا جذب كردند. در پست دفاع كناری راست در حال حاضر آلوز، سرجی روبرتو، الیكس ویدال، آدریانو و داگلاس حضور دارند كه پستی شلوغ محسوب می شود.

در پست دفاع كناری چپ نیز بارسلونا آلبا، آدریانو و متیو را در اختیار دارد. ژرمی متیو در پست دفاع كناری چندان بازی های مطلوبی را به نمایش نگذاشته و اكثرا مورد انتقاد قرار داشته است و طبیعی ست كه رابرت فرناندز به دنبال گزینه ی جدی تری برای جانشینی جوردی آلبا باشد تا در سیستم چرخشی لوییس انریكه بتواند جای گیرد. بارسلونا برای یك بازیكن تراز اول باید حداقل ١٥ تا ٢٠ میلیون یورو بپردازد. در این دو پست بازیكنانی نظیر آدریانو، داگلاس و حتی دنی آلوز نیز ممكن است از تیم جدا شوند

آلوز با وجود اینكه به اندازه های سال های ابتدایی خود درخشان نبوده است اما هنوز مهره ای كلیدی برای انریكه به شمار می رود، وی در سال ٢٠١٥ نیز در تیم منتخب فیفا جای گرفت. با این حال سن و دستمزد بالای او می تواند سران بارسلونا را متقاعد به فروش این بازیكن محبوب نیوكمپ كند.

پست هافبك

به نظر می رسد بمب نقل و انتقالاتی بارسلونا در این پست باشد. ستاره هایی نظیر وراتی یا پل پوگبا مدنظر مدیران تیم قرار دارند، بازیكنانی كه قیمت هر یك از آنها بین ٧٠ تا ١٠٠ میلیون یورو برآورد می شود. اما مشكل عمده در این پست ترافیك بازیكن می باشد.

اینیستا، رافینیا، آردا توران، راكیتیچ، بوسكتس در حال حاضر در تركیب تیم جای دارند. البته انریكه از ماسكرانو و سرجی روبرتو نیز می تواند در این پست بازی بگیرد. اگر مسئولان تیم با همین تركیب بازیكنان هم حاضر به جذب ستاره مورد نظر شوند باید در مورد ستاره های جوان خود تصمیمی مهم اتخاذ كنند. سرجی سمپر و آلن هلیلوویچ جوانان آینده داری هستند كه هواداران مایلند آنها را در تركیب تیم ببینند.

پست مهاجمان كناری و نوك

بارسلونا اكنون در كنار مثلث هجومی MSN خود مونیر و ساندروی جوان را در اختیار دارد. به نظر می رسد كه جایگزینی این سه ستاره برای این دو مهاجم جوان بسیار زود است و هواداران انتظار دارند كه بازیكنی در تركیب تیم به جای آنها به بازی گرفته شود كه بتواند بار تیم را به دوش بكشد. بارسلونا اكنون در بازار نقل و انتقالات زمستانی به دنبال نولیتو و دنیس سوارز به جای ساندرو و مونیر می باشد. قیمت نولیتو در حدود ١٨ و قیمت دنیس سوارز در حدود ٤ میلیون یورو می باشد.

بارسلونا برای جذب ٥ بازیكن اشاره شده باید در حدود ٢٠٠ میلیون یورو هزینه كند. این هزینه جدای از دستمزد بالای بازیكنان جدید است و مسلما با اضافه شدن آنها باید دید بارسلونا می تواند با فروش بازیكنان خود قوانین فیرپلی مالی را رعایت كند یا خیر. عقد قراردادی تازه با اسپانسر قبلی یا جدید می تواند به بارسلونا در این راه كمك فراوانی كند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1813
  • کل نظرات : 91
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 26
  • آی پی دیروز : 313
  • بازدید امروز : 29
  • باردید دیروز : 455
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 29
  • بازدید ماه : 1,896
  • بازدید سال : 39,866
  • بازدید کلی : 171,436